Monday 22 April 2013

Ujian itu Kekuatan :)

Assalamualaikum WBT.
Wahai hamba Allah yang di kasihi sekalian.
Semoga kita berada di dalam redha Allah. sepanjang hari ni ana rasa berdebar-debar. tak tau kenapa. Mungkin sebab nak final exam da. tapi ana tak pula rasa sebab tu. tak pa lah. Ana nak kongsi luahan hati seorang sahabat ana yang sangat ana kasihi. 

 
"aku insan lemah,..masih banyak lg yang perlu aku perbaiki . .Dalam menyusuri kehidupan ini..banyak rintangan yang terpaksa aku tempuhi....berbagai ujian yang di berikn kpd ku.kadang aku lemah dan tersungkur dalam menangani ujian tersebut.Tapi jatuh nya aku bukan untuk selamanya .Dengan berbekalkan semangat yang ada serta iman yang senipis daun bawang ..aku gagahi diri untuk terus berjuang. Dengan bergantung harapan dan redha ILLAHI bersamaku..aku mencari sinar cahaya yang tersembunyi jauh di penghujung jalan.Dengan harapan agar aku tetap tabah dan sabar dalam mencari sinar cahaya itu.Semoga suatu hari aku temu cahaya itu."


Dalam menempuh hidup ni ada banyak ujian yang perlu kita lalui tetapi tahu tak??
Allah beri kita ujian untuk jadikan kita lebih kuat.

Allah Maha Hebat~
PerancanganNya sangat indah dan teratur hinggakan kita tidak pernah bayangkan pun.

Pernah terfikir tak??? 
Apa yang Allah dah sediakan untuk kita adalah yang terbaik untuk kita.
Kenapa ana tanya macam tu??? 
Sebab hampir semua hambanya mengeluh dengan takdir mereka.
Tapi kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan.
Sebab tu Doa + Usaha + Tawakal adalah sangat penting dalam kehidupan.

Ana nak kongsikan sekadar peringatan buat antum semua dan juga buat diri ana sendiri. sebab ana bukanlah manusia yang sempurna. Ana perlukan bimbingan dari sahabat dan antum (hamba Allah SWT). Semoga Allah memberikan kita rahmat dan keredhaanNya.

Rayyan's Blog~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...