Friday 26 April 2013

Ana Pun Insan Biasa~

Assalamualaikum WBT.
Wahai hamba Allah yang dikasihi.
dah berzikir?? Ingat pada Allah selalu ya.

Sehebat mana diri kita yang sebenar?? mampukah kita menjaga iman pada akhir zaman ni?? Manusia sekarang sukar untuk menerima nasihat dan tidak boleh menerima teguran.
Dan bila ana beri nasihat pada orang sekeliling ana, mereka akan kata, "dah tahap mana ilmu kau nak kata macam tu kata aku??".
 
Astaghfirullahalazim~
 
Nak sampai tahap mana baru kita boleh tegur seseorang?? ana juga insan biasa. selalu silap dan tidak lari dari melakukan dosa. ana cuma nak ikut perintah Allah iaitu "amar makruf nahi mungkar"
sentiasa saling berpesan dan ingat mengingati. Bila ana berpesan dan menasihati seseorang, sebenarnya ana mengingatkan diri ana sendiri.


 Ana ibarat seorang bayi yang merangkak mencari susu bila dalam bab keagamaan. Ana nak perbaiki diri ana. jadi ana nak orang sekeliling ana pun sama-sama mencari redha Allah SWT.

Ana tak sehebat Nabi Muhammad SAW. Tetapi ana berusaha tuk mengikuti langkahnya. Ana mengimpikan Rasulullah SAW menyambut ana dan semua umatnya dengan senyuman di hari kita semua dihisab.
In shaa Allah~

Ana mahu berubah kerana Allah SWT. Ana mahu diakui oleh Rasulullah SAW, Kekasih Allah. Ana mahu sahabat-sahabat ana berada di jalan Allah. Sama-sama berjuang menegakkan agama Allah.

ALLAHU AKBAR~
ALLAHU AKBAR~
ALLAHU AKBAR~

Rayyan's Blog~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...